Projede, branşlarında uzman bilim insanları tarafından uygulamalı sistem düşüncesi ve dinamik benzetim modellemesi dersleri verilecektir. Dersler sırasında, tartışmalara, diyalog etkinliklerine ve öğrenci-merkezli uygulamalara yer verilecektir. Arazi gezisi, sanat etkinliği ve oyunlar da projede yer alacak diğer eğitim yöntemleridir.
10 – 14 Eylül 2012 tarihlerinde Boğaziçi Üniversitesi’nde yapılmıştır.
Tarih | İçerik |
10/09 Pazartesi | Açılış, tanışma oyunları, beklentilerin paylaşımı. |
Sistem felsefesi, tarihi. Sistemsel bakışın gerekliliği ve önemi. Diyalog. | |
Öğle yemeği | |
Fotosenteze sistemsel bakış. Diyalog. | |
Ara öğün | |
Nedensellik çalışması, kartpostal oyunu. | |
11/09 Salı | Günün açılışı, dünün öyküsünün anlatılması. |
Temel slstemsel kavramlar. | |
Temel sistem davranışları. | |
Grup çalışması ile sistemsel kavramların pekiştirilmesi. Diyalog. | |
Öğle yemeği. | |
Grafik atölyesi. | |
Ara öğün. | |
Zihinsel model oluşturma çalışması (Uluabat gölü). | |
12/09 Çarşamba | Günün açılışı, dünün öyküsünün anlatılması. Zihinsel modelleme çalışması (Sessiz Bahar). |
Jenerik doğa modelleri. | |
Matematik atölyesi. | |
Öğle yemeği. | |
Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi’ne (NGBB) gidiş. | |
Grup çalışması ile NGBB’deki ekosistemlerin zihinsel modellenmesi. | |
Piknik. | |
13/09 Perşembe | Günün açılışı, dünün öyküsünün anlatılması. |
Karbondioksit salınımlarının modellenmesi ile STELLA’ya giriş. | |
Simulasyon modellemesi, sistem davranışlarının yorumlanması, hassasiyet analizi. | |
Öğle yemeği. | |
Grup çalışması ile öğrencilerin ilgi duyduğu çevre sorunlarının zihinsel ve simulasyon modellerinin kurulması. | |
Ara öğün. | |
STELLA ile modelleme çalışmasına devam. | |
14/09 Cuma | Günün açılışı, dünün öyküsünün anlatılması. |
Simulasyon modellerinin analizi, sistem davranışlarının yorumu, hassasiyet analizi, poster oluşturma. | |
Öğle Yemeği. | |
Poster oluşturma. | |
Ara öğün. | |
Değerlendirme ve Kapanış. | |
Poster sunumları ve kutlama. |